Wikia

ImagesCA49W0JH
Carmella Van der Neffe is de ex-vrouw van Leon Van der Neffe. Samen hebben ze twee kinderen: Joeksel Van der Neffe en Froefroe Van der Neffe.

In de beginjaren van de reeks, was Carmella meer een achtergrondpersonage dat vooral haar man steunde bij discussies. Toch bleek dat Carmella de broek droeg thuis en Leon moest alles doen zoals zij het wou.

In het album En in kwade dagen blijkt dat Carmella haar huwelijk beu is en ze vraagt de scheiding aan met Leon. Sindsdien is ze enorm veranderd. Ze heeft een totaal andere look aangemeten en ze ontdekt haar tweede jeugd. In datzelfde album ontdekken we ook dat haar meisjesnaam Carmella Vuylstreke is en ze nog een broer heeft; Theo Vuylstreke. Ze gaat apart wonen in een appartementje en neemt alle meubelen mee. Ze ging wel akkoord met co-ouderschap waardoor haar kinderen slechts om de week bij haar verblijven.

Vroeger en NuEdit

Carmella vroeger

Carmella hoe ze in de begindagen verscheen

Carmella was altijd een zeer stereotiep personage. Ze was eigenlijk de vrouwelijke tegenhanger van Leon Van der Neffe maar dan 10x zo erg. Ze was de baas in huis en ze kon ervoor zorgen dat Leon altijd deed wat ze wou.

In de beginjaren van de reeks verbleef ze vooral op de achtergrond. Later groeide ze uit naar een zelfstandigere vrouw en kwam ze tot het besef dat haar huwelijk met Leon moest eindigen omdat ze een nieuw leven wou beginnen.