Wikia

ImagesCAL0718Q
De Dikke Dame is een speciaal personage in de serie. Je kan haar in bijna elk album tegenkomen maar niemand weet wie ze echt is. Er worden vaak grapjes over haar gemaakt in de reeks zelf, meestal door Konstantinopel Kiekeboe.

AlgemeenEdit

Er is weinig tot niets bekend over deze persoon. De Kiekeboes komen haar vaak tegen dus ze woont waarschijnlijk in hetzelfde dorp. We weten ook dat ze heel vaak op reis gaat omdat we haar vaak zien terugkeren op de achtergrond wanneer één van de personages op reis gaan.

VerschijningenEdit

  • De Wollebollen: Het is een van de weinige albums waarin ze een relatief grote rol speelt. Marcel Kiekeboe botst met zijn auto tegen de auto van de dikke dame. Deze "running gag" wordt nog een paar keer herhaald doorheen het album en ook in latere albums.
  • De duivelse driehoek: We vinden haar terug in de achtergrond in strook 36 op pagina 20.
  • De dorpstiran van Boeloe Boeloe: Marcel rijdt terug tegen haar auto net zoals in het eerste album in strook 19 op pagina 12.
  • De onthoofde sfinx: Ze is reeds te zien in strook 2 op pagina 1 in haar welbekend groene autootje.
  • Spoken in huis: Op pagina 24, strook 1 trachten de spoken haar in het park schrik aan te jagen, maar deze rekenden blijkbaar niet op haar onverschrokken karakter.