Wikia

102154 s0
De Trawanten van Spih is het 12de album van de reeks. Konstantinopel Kiekeboe, Joeksel Van der Neffe en Froefroe Van der Neffe spelen opnieuw een belangrijke rol.

InhoudEdit

Konstantinopel Kiekeboe, Joeksel Van der Neffe en Froefroe Van der Neffe spelen met hun voetbal wanneer ze plotseling een gepiep horen. Niet veel later is er een lichtflits en verdwijnen ze alledrie.

Later zijn de kinderen nog steeds niet terecht. Leon Van der Neffe en Carmella Van der Neffe gaan naar de Kiekeboes omdat ze ongerust zijn. Leon en Marcel Kiekeboe gaan op zoek naar de kinderen terwijl Charlotte Kiekeboe zich enorm ongerust begint te maken. Leon en Marcel vinden de voetbal waarmee ze aan het spelen waren, maar geen spoor van de kinderen. Wanneer ze terug thuis aankomen, krijgen ze plotseling bezoek van de mysterieuze Kuier. Hij vertelt dat de kinderen deel uitmaken van een zeer belangrijke opdracht voor het ministerie van mysterieuze zaken. Daarna komt ook Inspecteur Sapperdeboere tevoorschijn en Kuier verdwijnt.

Omdat Sapperdeboere weer plotseling een aanval van vreetzucht krijgt, gaan Leon en Marcel terug op onderzoek. Maar ze belanden al snel in een café waardoor ze die avond alletwee dronken thuiskomen. De volgende morgen wordt Charlotte vastgebonden door een onbekend persoon. Marcel ontdekt dat Fanny Kiekeboe hier achter zit omdat Fanny wil dat het rollenpatroon doorbroken wordt. Marcel wordt woedend op zijn dochter en vertelt haar dat Konstantinopel verdwenen is. Dan komt Leon binnen, volledig in zijn legerkledij, en samen met Marcel gaat hij op zoek naar Kuier en het ministerie voor mysterieuze zaken.

Ze vinden hem en Kuier brengt hen naar het ministerie. Via een televisiescherm kunnen ze hun kinderen zien. Maar Marcel wil ze in levende lijve zien maar voor ze iets kunnen doen, bestraalt Kuier ze met een speciaal serum dat hun herinneringen doet vervagen.

De volgende dag begint Marcel beetje bij beetje zich te herinneren wat er allemaal gebeurd is. Hij gaat terug naar het ministerie maar Kuier betrapt hem en Marcel wordt opgesloten..

PersonagesEdit

Voorganger Opvolger
Spoken in huis Kies Kiekeboe